torsdag 18 februari 2010

Utbildningsfrågor

Jag får ofta frågan på mejl eller i kommentarsfältet vad jag har för utbildning. Så jag tänkte jag gör ett inlägg om det idag. I grund och botten är jag civilekonom, men det behöver man ju inte vara för att arbeta som inredare och Feng Shui konsult, men det har helt klart underlättat :)
X
Jag började med att läsa Designteori på högskolan i Malmö. En bra bas det gäller designhistoria, designprocessen m.m. Parallellt läste jag till certifierad Feng Shui konsult hos Add Feng Shui i Göteborg under 1 år. Och här har vi en nyhet!!! För Susanna som var en av mina lärare (en fantastisk sådan) har nu köpt Nordic School of Feng Shui av den svenska Feng Shui "gurun" i Sverige Agneta Nyholm Winqvist, och är nu huvudlärare och utbildningsansvarig på skolan.
D
Det bästa är att Susanna också gjort skolan mer lättillgänglig genom att starta kurser i Göteborg, samt att jag vet att hon har planer på att köra utbildningen även i Stockholm. Jag kan varmt rekommendera denna utbildning. Det är det bästa jag har gjort för mig själv någonsin. Personlig utveckling, parallellt med inrendning i samklang med den asiatiska läran och tankesättet. Inte nog med kunskapen, jag har mött fantastiska vänner som jag idag har fortsatt vänskap med.
X
För att bredda min kompentens och differentiera mig som auktoriserad Feng Shui konsult gick jag även Inredningslinjen i Malmö. Liknande finns även i Göteborg, Stockholm och säkert på andra platser runt om i landet. Jag har under åren även läst småkurser inom ämnet så som Sköna Hems inredningskurs, kurser i färglära, möblering hos inredningsarkitekter mfl.
X
På tal om Feng Shui. Visste du att på Svenska Feng Shui Förbundets hemsida kan du se certifierade Feng Shui konsulter runt om i landet? En trygghet för dig, så du vet att den du anlitar kan sin sak :) Du har även möjlighet att bli stödmedlem i förbundet. Då får du nyhtesbrev och information om Feng Shui, får delta på vår hel helg med trevliga föreläsare, årsmöte, god mat och trevliga likasinnade människor. Att bli stödmedlem kostar 200:-/år.
X
Sådär... ni som orkat läsa allt, hoppas ni fått svar på era frågor! Nu ska jag åka ut till en kund och hjälpa henne med tips på gardiner och annat fix i vardagsrummet.
X
Kram på er!
Jannice

Bild: Sköna Hem

7 kommentarer:

Katarina sa...

Kul att läsa om din utbildningsbakgrund! Är intresserad av att göra något liknande, om så bara på hobbynivå. Tänkte börja med sköna hems kurser, men blev klyven eftersom det kanske är bättre med en "ordentlig" längre utbildning, men då är frågan vilken man ska välja... Kunde du arbeta heltid medan du läste detta?

Hur kommer det sig att du är stilrådgivare också? Fick du det på köpet?

Ann-Sofie sa...

Hej!

Jag är intressera av att läsa en feng shui utbildning, men till att börja med låter det intressant att bli stödmedlem. När på året brukar ni ha ert årsmöte med intressanta föreläsningar? Var brukar dessa vara?

EN INREDOHOLIC sa...

Vi brukar ha dem i februari. Göteborg, men kanske även Stockholm

kram Jannice

EN INREDOHOLIC sa...

Hej Katarina,

nej jag fick inte den på köpet ;) bestämde mig för att få helhet för människan och utbildade mig i stockholm i Collora alliance beauty by Jenuqie.

Vissa jobbade heltid och pluggade till Feng Shui konsult, men de andra kurserna var på heltid.

Kram
Jannice

Dessi sa...

Vad är det för inredningslinje i Malmö? Hittar ingen länk till den...

Kram Dessi

Ann-Sofie sa...

Tack för ditt svar! Vad synd att jag missat årets träff då :( Hade varit roligt att gå på.
Färg- och stil konsult är jag också, för samma som du, men när jag utbildade mig hette det fortfarande Beauty for all Seasons, innan de blev uppköpta.
Tänkte precis som du att jag vill ha en helhet, och utbildade mig vidare till psykolog. Nu vill jag komplettera med Feng shui och få en helhet inifrån och ut inklusive omgivning.

EN INREDOHOLIC sa...

Folkuniversitet i Malmö :)

KRAM
Jannice

Related Posts with Thumbnails